bg/ en/ de/ fr/ it/

Актуално

Кибер сигурност

Кибер сигурност: Пробив в системата на Facebook за реклами

Май 12, 2020
От края на месец Април се забелязва нова уязвимост в бизнес профилите на Facebook. Пробивът в сигурността идва след последният ъпдейт към т.нар "Creator Studio", където са останали слаби места.

Само за първите две седмици на Май 2020, хиляди бизнес профили в Европа, включително и България, са засегнати чрез еднотипен модел на кражба на пари от асоциирани банкови карти за плащане на рекламни кампании във Facebook.

Пробивът в сигурността идва в момент, когато на фона от пандемията заради COVID 19, Facebook намали екипа за киберсигурност, като заложи на инвестираните системи за автоматизация. Те обаче не бяха тествани в пълният им капацитет досега и резултатът е налице.

Как да се защитите от новият пробив в Бизнес Мениджъра на Facebook?
  • използвайте банкова карта със сравнително малка налична сума ( до 2000 EUR)
  • асоциираната банкова карта, да не се използва за други разплащания, освен за Facebook
  • не използвайте Бизнес Мениджър през смартфон, а само през десктоп (анализите показват, че пробивите са след заразяване на смартфони, които са нямали добра антивирусна защита)
  • заложете минимални лимити за разплащания (например 100 EUR за всяко разплащане), при което ако акаунтът ви бъде хакнат ще разберете сравнително бързо по необичайни увеличеният брой e-mail-и за разплащанията към Facebook


Кои са особеностите на новият тип пробив?
  • в акаунта ви се появява спонсорирано видео с CAP от 15 000 или 20 000 EUR. (затова е важно да имате ниски лимити за всяка трансакция)
  • атаките са съобразени да са в късните нощни часове на съотвената часова зона, с цел, преди да бъдат блокирани картите от банката, да бъде изтеглена максимално голяма сума
  • "спонсорираното" съдържание, което виждате в хакнатият си профил, е със статус "неактивно" за редакция и изтриване